29/04/2021

הזוכים ב"פרס ההשכלה הגבוהה" לשנת תשפ"א על עשייה אקדמית פורצת דרך: פרופ' חיים הררי, פרופ' תמר אריאב, ופרופ' איילת ברעם-צברי

המועצה להשכלה גבוהה מכריזה על הזוכים ב"פרס ההשכלה הגבוהה" הניתן כאות הוקרה על עשייה אקדמית פורצת דרך, מעוררת השראה ומשלבת מצוינות מדעית ותרומה לקהילה ולחברה.  
בראש ועדת הפרס עמדה כבוד שופטת  בית המשפט העליון (בדימוס)   השופטת דליה דורנר.
הפרסים יוענקו בכנס ההשכלה הגבוהה השנתי שיתקיים בחודש יוני 2021.

בפרס איש אקדמיה ותיק בעל תרומה רוחבית ומשמעותית לקידומה של ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל זכה פרופ' חיים הררי.
מנימוקי ועדת הפרס: פרופ' הררי כיהן  כנשיא מכון ויצמן למדע ותחת הנהגתו חווה המכון פריחה ושגשוג מדעי. הוא גם היה יו"ר ות"ת ובמסגרת תפקידו זה הטביע  חותם על מערכת ההשכלה הגבוהה ותרם להתפתחותה וחיזוקה.

בנוסף, פרופ' הררי הקים את תכנית החונכות הלאומית פר"ח, המעניקה מלגות לסטודנטים ובתמורה דורשת מהם התנדבות בקהילה. כמו כן יזם והקים את  רשת המחשוב הבין-אוניברסיטאית (מחב"א) ואת מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן שעוסק בהנגשת תחום המדעים לבני הנוער.
פרויקטים רבים אלה המהווים את מפעל חייו קיימים שנים רבות ויש בהם תרומה עצומה למדע, לחברה ולמדינה.

בפרס איש אקדמיה שעמד בראש מוסד על קידום יוצא דופן של מוסד להשכלה גבוהה  
זכתה פרופ' תמר אריאב , נשיאתה לשעבר של המכללה האקדמית בית ברל.

מנימוקי ועדת הפרס: לפרופ' אריאב תרומה גדולה ומשמעותית מאד מבחינה אקדמית וארגונית לבית ברל, המוסד בראשו עמדה. תרומתה המנהיגותית והניהולית בולטת בהתייחס לשינויים שהוחלו במוסד ובמיוחד העברתו מתקצוב משרד החינוך לתקצוב הוועדה לתכנון ולתקצוב, מהלך משמעותי ביותר בהתפתחות האקדמית של המכללה ובמיצובה במערכת ההכשרה להוראה.

פרופ' אריאב פעלה רבות להנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות ייחודיות: יזמה  את כינונו של המרכז לחיים משותפים המשמש גשר בין סטודנטים וחברי סגל יהודים וערבים, הרחיבה את פעילותו של מרכז בובר לחינוך דיאלוגי אשר לבוגריו תרומה משמעותית  לחינוך ילדים ונוער בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית וכן קידמה שילוב חרדים באקדמיה.
"מתווה אריאב" להכשרה להוראה, שגיבשה הוועדה בראשותה הטביע חותם על הכשרת המורים בישראל ועל מעמדם המקצועי.


בפרס איש סגל אקדמי צעיר המשלב בפעילותו האקדמית תרומה משמעותית לחברה 
זכתה פרופ' איילת ברעם-צברי מהטכניון

מנימוקי ועדת הפרס: לפרופ' איילת ברעם-צברי תרומה חשובה בפיתוח מתודולוגיות הוראה חדשניות והנגשת ההשכלה הגבוהה באמצעות הלמידה המקוונת לציבור רחב ובמיוחד לאוכלוסיות חלשות. היקף הפעילות שלה, הן האקדמית והן החברתית, מרשים ביותר.

איילת הינה חוקרת חלוצה ופורצת דרך בתחום תקשורת המדע והחינוך המדעי, ובעלת תרומה יוצאת דופן להוראה בטכניון. במקביל להצטיינותה במחקר והוראה היא פועלת בהצלחה רבה להנגיש את המדע לקהל הרחב ולסייע למדענים לחלוק תובנות ממחקריהם עם הציבור.