08/01/2018

טקס מצטייני פרח – תכנית לאומית להשפעה חברתית

  • ות"ת מתקצב את פר"ח בכ-100 מיליון שקלים בשנה
  • ב- 5 השנים האחרונות ות"ת תקצבה את פרויקט המלגות בסך כולל של כחצי מיליארד שקלים

 

בתמונה: מצטייני פרח קרדיט צילום : אוהד הרכס
בתמונה: מצטייני פרח קרדיט צילום : אוהד הרכס

טקס מצטייני פר"ח 2017 התקיים כמידי שנה במכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.  12 החונכים המצטיינים נבחרו מתוך עשרות אלפי חונכים שפעלו השנה – בשל מסירותם לחניכיהם, והשפעתם הגדולה על קידום הילד או הילדה שחנכו, בתחום הרגשי, החברתי והלימודי.

 

 

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ: "ותת רואה חשיבות במתן מעטפת תומכת וסיוע כלכלי לסטודנטים כדי שיוכלו להגשים את הישגיהם האקדמיים. פר"ח הייתה ועודנה המלגה הגדולה והמקיפה ביותר ואנו שמחים שמדי שנה כ-20 אלף סטודנטים נהנים מהמלגה ותורמים תרומה משמעותית לחברה ולקהילה".

 

יעל סימן טוב הממונה על התחום החברתי במל"ג וות"ת: "ההשכלה הגבוהה היא הכלי המרכזי והמשמעותי ביותר לצמצום פערים ולמוביליות חברתית. ייחודיותו של פרח באה לידי ביטוי בשותפות שהוא מאפשר בין הפרט והחברה. ההתנדבות לפרח מאפשרת מחד – להיות שותפים פעילים בחברה הישראלית ומעורבים בעשייה החברתית, ומאידך – לזכות מהמדינה לתמורה באמצעות מענקים כספיים וסיוע בשכר לימוד, תוך הענקת הזדמנות שווה לכל סטודנט מתאים, להיכנס בשעריה של ההשכלה הגבוהה".

 

מנכ"ל פר"ח, אלון גלרון: "בימים אלו אנו מציינים את הצמדתו של החונך ה -700,000 בשרשרת הדורות. פר”ח הוא של כולנו, כלל אזרחי ישראל, בני כל הדתות וכל העדות על גווניה הרבים והצבעוניים, המהווים רקמה אנושית מרשימה. מאחורי כל סיפור חונכות יש ילדה או ילד אשר בזכות אותם החונכים קיבלו מדי שבוע מנה גדושה של חום, התעניינות וטיפוח, בצנעה ובאהבה"/

 

פרויקט החונכות (פר"ח) הוקם בשנת 1973 והוא נועד לעודד את הסטודנטים למעורבות חברתית. במסגרת הפרויקט סטודנטים חונכים מדי שבוע במשך 4 שעות ילדים בגילאי בית ספר ומשמשים להם "אחים בוגרים", כל זאת תמורת מלגה בגובה כמחצית משכר הלימוד. החונכים וחניכי פרח מגיעים מכל זרמי החברה.

 

מדי שנה ות"ת מתקצב את פרויקט המלגות בכ- 100 מיליון שקלים בשנה. ב- 5 השנים האחרונות ות"ת השקיעה בפרויקט כחצי מיליארד שקלים שאפשרו את השתתפותם בפרויקט של 100,000 סטודנטים.

 

בפר"ח מציינים כי בשנה הנוכחית נרשם מספר שיא בהרשמת סטודנטים לפרח. מעל כ- 45,000 סטודנטים נרשמו לתכנית מכל רחבי הארץ. פר"ח התחיל מפרויקט קטן שמנה 12 סטודנטים בשנת 1974 והפך למפעל גדול וייחודי אשר מדי שנה משתתפים בו כ- 22,000 מכלל הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

חונכי וחניכי פר"ח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מקרית שמונה ועד אילת. בבסיס המודל של פרח עומד הקשר האישי, שמעצים את שני הצדדים ומטפח לכידות וסובלנות בחברה הישראלית.