06/04/2014

משרד האוצר וות"ת מיישמים את התכנית לבניית מעונות סטודנטים

משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב שבמועצה להשכלה גבוהה מודיעים על יישום התכנית השנייה לבניית מעונות סטודנטים. התכנית תיושם בשני שלבים שלהם הוקצו כ– 160 מיליון ₪, והיא חלק מהותי בפעילות שר האוצר, יאיר לפיד להגדלת היצע הדירות במטרה להקל על מצוקת הדיור.

 

יישום התכנית החל היום בפרסום קול קורא להגשת הצעות לפרויקטים לבניית המעונות. ניתן להגיש הצעות עד ה- 31.6.2014 כאשר הצפי להתחלת הבניה הוא ברבעון הראשון של 2015. השלב הראשון כולל בניית מעונות סטודנטים בהיקף של כ- 96 מיליון ₪ לפרויקטים שיכילו כ- 3,000 מיטות בכל הארץ, בדגש על אזורים שבהם מצוקת הדיור גבוהה. הקול קורא מאפשר גם לרשויות מקומיות לחבור למוסד אקדמי מתוקצב על מנת להגיש הצעות לפרויקטים.    

 

בעוד מספר חודשים יפורסם השלב השני של התכנית בהיקף של כ- 64 מיליון ₪ שמיועדים לתמיכה בפרויקטים שיכילו כ- 2,000 מיטות נוספות. שלב זה יהיה פתוח גם למכללות לחינוך ולמוסדות אקדמיים שאינם מתוקצבים בין היתר באמצעות שיתופי פעולה נרחבים עם רשויות מקומיות.

 

שר האוצר יאיר לפיד: "בניית המעונות היא צעד נוסף המבטא את מחויבותו של משרד האוצר לציבור הסטודנטים בישראל. נמשיך לפעול למציאת פתרונות דיור לצעירים, כחלק מהמאבק שלנו להורדת מחירי הדיור". 

 

יו"ר הות"ת פרופ' מנואל טרכטנברג: "בניית המעונות תוביל לצמצום ניכר במרכיב ההוצאה של ציבור הסטודנטים בתחום הדיור, ותוביל להפחתה משמעותית ביוקר המחייה שלהם. במקביל, הדבר יסייע להשפעה על הורדת מחירי השכירות באזורי הביקוש הגבוה".