09/02/2015

קידום שתופי פעולה אקדמים ישראל- סין

china

ב-29 בינואר 2015, התקיים בבייג'ינג המפגש הראשון של "ועדת החדשנות ישראל-סין". הועדה הוקמה במטרה לקדם שתופי פעולה בין ישראל לסין בתחומי מדע וטכנולוגיה, חינוך, בריאות, ותרבות. המפגש היה בראשות של שר החוץ הישראלי, מר אביגדור ליברמן, וסגנית ראש הממשלה הסינית, גב' ליו יאן-דונג, והשתתפו בו נציגים בכירים ממשרדי ממשלה של שני הצדדים.

 

במסגרת הועדה, נחתם מזכר הבנות(MOU) בין המל"ג לבין המועצה הסינית למלגות (CSC), בנושא מימון מלגות לסטודנטים סינים. על פי המזכר, ה-CSC תשלים את מלגות מל"ג/ות"ת הקיימות לסטודנטים סינים לתואר שני או לקורסי קיץ בישראל (מלגות ותת/מלג מיועדות לכיסוי שכל ומגורים, ואילו ה- CSC יממנו טיסות ודמי מחיה). אפיק תמיכה חדש שהוסכם יאפשר לסטודנטים סינים שלומדים לתואר שני בישראל ומעוניינים להמשיך לדוקטורט לקבל מלגה מ-CSC. מזכר ההבנות מהווה התפתחות מעשית חיובית מול סין ויחזק את תכניות המלגות של מל"ג/ות"ת לסטודנטים סינים.

 

כמו כן, במסגרת הועדה, בהצהרה משותפת שנחתמה על ידי המל"ג ומשרד החינוך הסיני, שני הצדדים בירכו על יוזמת האוניברסיטאות להקים פלטפורמה של שבע אוניברסיטאות מחקר בישראל ובסין לקידום שתופי פעולה מחקריים בין האוניברסיטאות. המלג ומשרד החינוך הסיני וציינו את תקוותם לקדם ולהרחיב שתופי פעולה אקדמי בין מוסדות נוספים להשכלה גבוהה בישראל ובסין.

 

הפלטפורמה תפתח לאוניברסיטאות הישראליות דלתות לשיתופי פעולה עם האוניברסיטאות המובילות בסין, ותאפשר להעמיק את קשרי המחקר בין המדינות. על פי ההחלטה של האוניברסיטאות, בצד הסיני האוניברסיטאות אשר ישתתפו בפלטפורמה הן: Tsinghua University, Peking University, Renmin University, Shandong University, Nanjing University, China Agricultural University, Northwest A&F University.

 

בצד הישראלי, האוניברסיטאות אשר ישתתפו הן: אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית, הטכניון, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת חיפה, ומכון ויצמן.