11/05/2017

מספר המתקבלים ללימודי רפואה יגדל ב- 100 סטודנטים בכל מחזור

 

ההחלטה על הגידול במספר הסטודנטים התקבלה עקב המחסור ברופאים בישראל ומתוך דאגה למערכת הבריאות ולשמירה על רמתה הגבוהה.

התכנית תאפשר ליותר סטודנטים להתקבל ללימודי רפואה בישראל ותצמצם את יציאתם של סטודנטים מצוינים ללימודי רפואה בחו"ל.

 

שר החינוך נפתלי בנט: "אין סיבה שטובי המוחות בישראל יצאו לרכוש את השכלתם בחו״ל, כשבישראל יש מערכת השכלה גבוהה איכותית ומהטובות בעולם. הגדלת מספר הסטודנטים זהו חיזוק משמעותי למערכת הבריאות בישראל. לא רק עבור צעירים המבקשים להתקבל ללימודים, אלא לרווחתו של כל מטופל ולעתידה של מערכת הרפואה בישראל״

 

תכנית חדשה של מל"ג/ ות"ת תגדיל בצורה ניכרת את מספר המתקבלים מדי שנה ללימודי רפואה. על פי התכנית, הפועלת בשיתוף משרד הבריאות ופורום דיקני הפקולטות לרפואה, החל משנת הלימודים האקדמית הבאה, ובאופן מדורג, יגדל מספר הסטודנטים המתקבלים ללימודי רפואה בשיעור של כ- 15% מ- 700 סטודנטים ל- 800 סטודנטים בכל מחזור. התכנית תביא לשיפור משמעותי במערכת הרפואה בישראל, תאפשר ליותר סטודנטים להתקבל ללימודי רפואה בישראל ותצמצם את יציאתם של סטודנטים מצוינים ללימודי רפואה בחו"ל. התקציב המיועד לכך הוא כ- 25 מיליון שקלים בשנה. ההחלטה התקבלה בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין יו"ר פורום דיקני הפקולטות לרפואה לבין הגורמים המקצועיים במל"ג/ ות"ת.

 

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ: הדגישה כי חיזוק מערך הרפואה בישראל הוא צורך לאומי ומערכת ההשכלה הגבוהה, ות"ת ומל"ג פועלים כדי להגדיל עד כמה שניתן את מעגל המתקבלים ללימודי רפואה, תוך שמירה קפדנית על איכות ההוראה וההכשרה.

 

פרופ' רן טור כספא יו"ר פורום דיקני הפקולטות לרפואה בישראל הדגיש כי הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה הוא צעד מאד משמעותי עבור מערכת הבריאות, אשר גם ייתן מענה למחסור ברופאים וגם יאפשר ליותר סטודנטים להתקבל ללימודי רפואה ולעבור את ההכשרה המצוינת שקיימת בפקולטות לרפואה בישראל

 

יצוין כי בשונה מתחומי הדעת ומסלולי הלימוד האחרים, במקצוע הרפואה מספר המתקבלים ללימודים מוגבל מטבע הדברים וזאת בשל היקפם המוגבל של מקומות ההכשרה המעשית הקלינית. בעשור האחרון מל"ג וות"ת בשיתוף עם משרד הבריאות עושים מאמץ מתמשך להרחבת מקומות ההכשרה אשר יאפשר את הגדלת היקף הלומדים לרפואה.

 

עם זאת, עקב המחסור ברופאים בישראל ומתוך דאגה למערכת הבריאות ולשמירה על רמתה הגבוהה, הוחלט כי החל משנת הלימודי הבאה, חמשת הפקולטות לרפואה (בר אילן, תל אביב, הטכניון, בן גוריון והעברית), יקלטו לשורותיהם באופן מדורג, בסך הכל 100 סטודנטים נוספים לרפואה. במכתב שנשלח לאחרונה מטעם פורום הדיקנים לרפואה בישראל למועצה להשכלה גבוהה נכתב כי מכסת התלמידים בכל פקולטה תתבצע בהתאם לזמינות מקומות ההתמחות בבתי החולים.