07/11/2018

פרס ההשכלה הגבוהה לשנת תשע”ט

 

פרס ההשכלה הגבוהה בישראל ניתן כאות הוקרה על עשייה אקדמית פורצת דרך, מעוררת השראה והמשלבת מצוינות מדעית ותרומה לקהילה ולחברה. בראש ועדת הפרס עמדה כבוד השופטת דליה דורנר.

 

קידום יוצא דופן של מוסד אקדמי: הפרס הוענק לפרופ’ משה קוה, נשיאה לשעבר של אוניברסיטת בר אילן

מנימוקי ועדת הפרס: פרופ’ קוה כיהן במשך 18 שנים (1996-2013) כנשיא אוניברסיטת בר-אילן וחולל שינוי משמעותי ומרשים ביותר הראוי לכל שבח. כאשר נכנס לתפקידו, התמקדה האוניברסיטה במחקר והוראה של תחומי מדעי הרוח והחברה. פרופ’ קוה הוביל מהלך באופן נחוש ועקבי שהפך את האוניברסיטה למובילה גם בתחומי מדעי הטבע והמדעים המדויקים. חברי סגל בתחומים הללו, רבים מהם מדענים ישראלים שחזרו מחו”ל, נקלטו באוניברסיטה ובר-אילן הפכה לאוניברסיטה מובילה גם במדעי הטבע והמדעים המדויקים.

 

 

 

תרומה רוחבית ומשמעותית לקידומה של ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל: הפרס הוענק לפרופ’ אוריאל רייכמן, מייסד המרכז הבינתחומי בהרצליה

מנימוקי ועדת הפרס: מערכת ההשכלה הגבוהה מציינת במלאות לה שישים שנה את נושא פתיחת השורות והנגשת ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל. פרופ’ אוריאל רייכמן נטל חלק בשינוי שהוביל לפריחת המכללות בישראל בכלל וכן בהיותו החלוץ שפיתח מודל נוסף של מכללות שאינן מתוקצבות. בעקבות יוזמתו קמו מוסדות נוספים אך אין ספק שהוא מורה הדרך שהשפיע על המערכת כולה ותוצאות מפעלו בוודאי ימשיכו להקרין עליה ועל התפתחותה בעתיד.

 

 

 

חברת סגל צעירה מצטיינת המשלבת בפעילותה האקדמית תרומה משמעותית לחברה הפרס הוענק לפרופ’ איילת שביט מהמכללה האקדמית תל-חי

מנימוקי ועדת הפרס: פרופ’ איילת שביט משלבת בעשייתה מחקר אקדמי איכותי לצד הוראה מצוינת ותרומה חשובה  וייחודית לחברה באזורי הפריפריה. פרופ’ שביט הקימה את פרויקט “אקדמיה בכיכר” המנגיש קורסים אקדמיים בתחומים שונים לאוכלוסיות הצפון ומעניק הזדמנות לאינטראקציה אינטלקטואלית לציבור הרחב.

בתחום המחקר האקדמי פרופ’ שביט היא פילוסופית של המדע. היא חוקרת פעילה ולה פרסומים רבים. לצד זה, פרופ’ שביט גם עומדת בראש היחידה למצוינות בהוראה ופעילותה בתחום זה נושאת פירות רבים וטובים.