05/02/2019

אומרים תודה לחונכים המצטיינים בפרויקט פר"ח

 

  • כמדי שנה פר"ח – התכנית הלאומית להשפעה חברתית מוקירה את חניכיה המצטיינים. בטקס מרגש שהתקיים באחרונה הוענקו תעודות הוקרה ל-12 חונכים שבלטו בשנה החולפת בפעילותם הקהילתית והחברתית.
  • תקציבה השנתי של פרח מוערך בכ-137 מיליון שקלים והוא מיועד לטובת מימון מלגות לכ- 22 אלף סטודנטים. עיקר התקציב (כ-100 מיליון שקלים) ממומן על ידי המועצה להשכלה גבוהה באמצעות הוועדה לתכנון ולתקצוב.

 

נשיא המדינה, ראובן ריבלין: "תכנית פרח משנה לטובה את פני החברה הישראלית, מעצימה תלמידים עם קשיים ממגזרים שונים, ומחברת בין ארבע השבטים המרכיבים את החברה הישראלית".

שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט: "מצטייני פרח, העשייה החברתית שלכם היא מופת של אכפתיות ותרומה לזולת. אתם מיישמים את האמרה 'ואהבת לרעך כמוך' ובאהבה הגדולה שלכם לחניכים אתם מהווים דוגמא לכל הציבור הישראלי, יהודים וערבים, דתיים, חרדיים וחילונים, כולנו מדינה אחת"

מנכ"ל פרח, אלון גלרון: "היום אנו מעלים על נס תריסר חונכות וחונכים שבלטו בעשייתם יוצאת הדופן. חונכים מלאי רצון טוב ומחויבות חברתית, אשר נרתמו במסירות רבה, לסייע לילדה או לילד אשר נזקקו להם ובכך היו עבורם דמות משמעותית, מרוממת ומלמדת, מכילה ומעצימה".

פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן: "העובדה שהתכנית הזו קיימת כבר 45 שנה ומקבלת תמיכה כזו, כנראה שהיא באמת חשובה. מה היה קורה אם לא היתה תכנית פרח? איפה הילדים והחונכים היו נמצאים? אינסוף סיפורים רבים ולכל אחד יש את הסיפור האישי שלו".

מתניהו אנגלמן מנכ"ל מל"ג ות"ת המכהן כיו"ר הנהלת פר"ח: "תכנית פרח הינה רב שנתית ומרכזית במימוש היעד של הנגשת ההשכלה הגבוהה לכלל הסטודנטים בחברה הישראלית. פרח היא שער הכניסה לאקדמיה, הדוגמא האישית והחשיפה לילדים בתחילת דרכם היא מחולל השינוי המשמעותי לחונך ולחניך".

 

החונכים המצטיינים לשנת תשע"ח:

  1. ירדן יפרח, המכללה האקדמית נתניה
  2. שרון אילן, המכללה האקדמית תל חי
  3. רעות נגרין, המכללה האקדמית הדסה
  4. הרדוף מזרחי, אוניברסיטת בר אילן
  5. הדס חברון – האוניברסיטה העברית
  6. אור קורן, אוניברסיטת בן גוריון
  7. אופיר זרוק, המכללה האקדמית לחינוך – גבעת וושינגטון
  8. יאן קובנצקי, המכללה האקדמית פרס
  9. האלה רמאל, אוניברסיטת חיפה
  10. אלמוג בוחבוט, המכללה האקדמית עמק יזרעאל
  11. אורי אברמוב, המכללה האקדמית רופין
  12. שיר לדאני, אוניברסיטת חיפה

טקס החונכים המצטיינים התקיים במכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. החונכים המצטיינים נבחרו מתוך עשרות אלפי חונכים שפעלו השנה – בשל מסירותם לחניכיהם, והשפעתם הגדולה על קידום הילד או הילדה שחנכו, בתחום הרגשי, החברתי והלימודי.

חונכי וחניכי פרח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, מקרית שמונה ועד אילת. בבסיס המודל של פרח עומד הקשר האישי, שמעצים את שני הצדדים ומטפח לכידות וסובלנות בחברה הישראלית. הסטודנטים מקבלים בתמורה לפעילותם, מלגת לימודים. פרח הוא תכנית לאומית באמצעותה מממשת מערכת ההשכלה הגבוהה את חזונה ומעודדת את הסטודנטים למעורבות חברתית. המודל של פרח מוכיח את עצמו שנה אחר שנה, משוכפל במדינות שונות בעולם, ונחשב למחלק המלגות הגדול ביותר בישראל מבחינת תקציב והיקף פעילות.