28/09/22

המלצה על אישור פרסום ורישום למכללה האקדמית בית ברל לפתוח תכנית הלימודים לתואר שני (M.Ed.) עם תזה בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית

בישיבתה ביום 28.9.2022 החליטה המועצה להשכלה גבוהה לאמץ את המלצת ועדת המשנה התחומית לחינוך, הוראה, רוח ואמנות כדלקמן:

1. להודות לוועדה המקצועית בראשותו של פרופ' דוד צוריאל, על עבודתה ועל הדוח שהגישה.

2. לאשר למכללה האקדמית בית ברל לפרסם את דבר פתיחתה של תכנית לימודים לתואר שני (Ed) עם תזה בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית (Learning Disorders: Evaluation and Educational Intervention), לרשום אליה תלמידים ולהתחיל בה את הלימודים.

3. עד להסמכה תפעל המכללה כדלהלן:

א. סגל צעיר ומחויב לתכנית הוא מבורך אך אינו מספק ולכן על המכללה לעשות מאמץ לגייס חברי סגל בכירים הפעילים מחקרית בתחום לקויות הלמידה.

ב. תעודד את חברי הסגל המלמדים בתכנית לחקור ולפרסם בתחום.

ג. תפעל על מנת לעמוד בהצהרותיה מיום 24.11.2021 בדבר שינויים נדרשים בקורסים בתכנית.

4. לקראת שלב ההסמכה, תשלח המכללה דוח התפתחות שיתייחס, בין היתר, לסעיף 3 דלעיל.

5. לחייב את המכללה האקדמית בית ברל (כנהוג במועצה להשכלה גבוהה) להחתים כל מועמד שיירשם ללימודים על הצהרה, לפיה ידוע לתלמיד(ה) כי המכללה איננה מוסמכת להעניק בשלב זה תואר שני (Ed) עם תזה בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית, וכי קיימת אפשרות שבסופו של דבר לא תוסמך המכללה להעניק את התואר האקדמי בתכנית. במקרה זה תוצע על ידי המכללה לסטודנטים הלומדים בתוכנית "רשת בטחון" פנימית במסגרת התכנית ללא התזה בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית.

6. על המכללה לציין באופן ברור ובולט בכל פרסום הנוגע לתכנית לימודים זאת (בין אם תפוצתו תהיה בין כותלי המוסד ובין אם מחוץ להם) כי "הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה".

 

בהתאם להחלטת המל"ג מיום 16.9.14 בנושא "תוקף אישור הפרסום ורישום הסטודנטים", תוקף אישור הפרסום הניתן למוסד מוגבל לשנתיים (דהיינו, לשנה"ל תשפ"ג וזו שלאחריה). אם לא יפתח המוסד את התכנית במסגרת הזמן כאמור לעיל יהיה עליו לפעול בהתאם להחלטת המל"ג האמורה."