28/09/22

המלצה על מתן אישור פרסום והרשמה לאוניברסיטת בר אילן לפתוח תכנית לימודים לתואר ראשון (BS.c ) בהנדסת נתונים

בישיבתה ביום 28.09.2022 אימצה המועצה להשכלה גבוהה את המלצת ועדת המשנה התחומית לטכנולוגיה, הנדסה, מדעים, פארה רפואי ושלוחות חו"ל בנושא שבנדון, והיא מחליטה כלהלן:

1. להודות לסוקרים פרופ' מרק לסט ופרופ' אבי רוזנפלד על עבודתם ועל חוות הדעת שהגישו.

2. לאשר לאוניברסיטת בר אילן לפרסם את דבר פתיחתה של תכנית הלימודים לתואר ראשון ((B.Sc. בהנדסת נתונים (Data Engineering), ולרשום אליה סטודנטים.

3. על המוסד לציין באופן ברור ובולט בכל פרסום הנוגע לתכנית לימודים זאת (בין אם תפוצתו תהא בין כתלי המוסד ובין אם מחוץ להם) כי "הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה".

4. על המוסד להחתים כל תלמיד/ה על הצהרה לפיה ידוע לתלמיד/ה כי המוסד אינו מוסמך להעניק, בשלב זה, תואר ראשון ((B.Sc. בהנדסת נתונים, וכי קיימת אפשרות שבסופו של דבר לא יוסמך המוסד להעניק את התואר. במקרה זה מתחייבת אוניברסיטת בר אילן להציע לסטודנטים הלומדים בתכנית "רשת בטחון פנימית" - בתכנית הלימודים להנדסת חשמל במגמת עיבוד אותות או בהנדסת מחשבים במגמת גרפיקה ועיבוד נתונים המתקיימות במוסד.

5. לקראת שלב ההסמכה, יעביר המוסד דו"ח התפתחות והתכנית תיבדק על כל היבטיה, לרבות יישום המלצות הסוקרים.

6. תנאי למתן הסמכה:

  • סילבוס הקורס "אחזור מידע" יכלול מודלים לייצוג טקסט (כגון TF-IDF).
  • הקורס "אחזור מידע" יועבר ע"י מרצה בעל רקורד מחקרי מוכח בתחום של אחזור מידע (כגון פרסום מאמרים בכנס SIGIR).
  • סילבוס הקורס "אלגוריתמי streaming ונתוני עתק" יכלול אלגוריתמים לכריית תזרימי נתונים (data stream mining algorithms).
  • הקורס "אלגוריתמי streaming ונתוני עתק" יועבר ע"י מרצה בעל רקורד מחקרי מוכח בתחום של כריית נתוני עתק (כגון פרסום מאמרים בכנסים KDD ו-ICDM).

7. בהתאם להחלטת המל"ג מיום 16.9.14 בנושא "תוקף אישור הפרסום ורישום הסטודנטים", תוקף אישור הפרסום הניתן למוסד מוגבל לשנתיים (דהיינו, לשנה"ל תשפ"ג ולזו שאחריה). אם לא יפתח המוסד את התכנית במסגרת הזמן כאמור לעיל יהיה עליו לפעול בהתאם להחלטת המל"ג האמורה.