28/09/22

המלצה על מתן אישור פרסום והרשמה למכללה האקדמית חמדת לפתוח תוכנית לימודים לתואר שני ללא תזה (M.E.d) "מוסמך בחינוך" בחינוך מיוחד

בישיבתה ביום 28.09.2022 אימצה המועצה להשכלה גבוהה את המלצת ועדת המשנה התחומית לחינוך, הוראה, רוח ואמנויות מיום 28.09.2022 בנושא שבנדון והיא מחליטה כלהלן:

  1. להודות לסוקרות פרופ' טלי היימן וד"ר גלעדה אבישר על עבודתן ועל חוות הדעת שהגישו.
  2. לאשר למכללה האקדמית חמדת לפתוח תכנית לימודים לתואר שני, ללא תזה (M.Ed) "מוסמך בחינוך" במסלול חינוך מיוחד (Education Track  in special  M.Ed) ולרשום אליה תלמידים.
  3. על המוסד לציין באופן ברור ובולט בכל פרסום הנוגע לתכניות לימודים אלו (בין אם תפוצתו תהא בין כתלי המוסד ובין אם מחוץ להם) כי "הענקת התארים מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה".
  4. על המוסד להחתים כל תלמיד/ה על הצהרה לפיה ידוע לתלמיד/ה כי המוסד אינו מוסמך להעניק בשלב זה תואר שני, ללא תזה (M.Ed) "מוסמך בחינוך" במסלול חינוך מיוחד  וכי קיימת אפשרות שבסופו של דבר שלא יוסמך המוסד להעניק את התואר. במקרה זה תוצע על ידי המוסד לסטודנטים הלומדים בתכנית "רשת בטחון" חיצונית במסגרת תכנית הלימודים לתואר שני בחנ''מ הפועלת במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט בהתאם להתחייבות המוסד.
  5. לקראת שלב ההסמכה להעניק את התואר בתוכנית, יתבקש המוסד להעביר דוח התפתחות אודות התכנית והפעלתה הלכה למעשה תוך התייחסות להערות הסוקרות משלב מתן אישור הפרסום וההרשמה, תוך בדיקת כלל הנושאים שהועלו בחוות הדעת. כמו כן, לאור תהליך הערכת איכות תוכניות לימודים בתחום החינוך המיוחד המתקיים בימים אלה במכללות לחינוך, בבוא העת לקראת שלב ההסמכה תבחן התוכנית בהתאם להחלטת המל"ג שתתקבל בעקבות דוח הוועדה שהעריכה את תכנית הלימודים בחינוך מיוחד במכללה האקדמית חמדת.
  6. בהתאם להחלטת המל"ג מיום 16.9.14 בנושא "תוקף אישור הפרסום ורישום הסטודנטים", תוקף אישור הפרסום הניתן למוסד מוגבל לשנתיים (דהיינו, לשנה"ל תשפ"ד וזו שלאחריה). אם לא יפתח המוסד את התכנית במסגרת הזמן כאמור לעיל יהיה עליו לפעול בהתאם להחלטת המל"ג האמורה.