28/09/22

המלצה על מתן אישור פרסום והרשמה למכללה האקדמית בית ברל לפתוח תכנית לימודים לתואר ראשון חד – חוגי (B.A) קרימינולוגיה בקהילה ובחינוך

בישיבתה ביום 28.9.2022  דנה המועצה להשכלה גבוהה בהמלצת ועדת המשנה התחומית למדעי החברה, הניהול, העסקים, המשפטים, והרב תחומי מיום 20.9.2022 בנושא שבנדון, והיא מחליטה כדלקמן:

  1. להודות לוועדה בראשותה של פרופ' אפרת שהם על עבודתה ועל הדו"ח שהגישה.
  2. לאשר למכללה האקדמית בית ברל לפרסם את דבר תכנית הלימודים ראשון חד חוגי (A.) בקרימינולוגיה בקהילה ובחינוך Educational and Criminology In Communityולרשום אליה תלמידים.
  3. לחייב את המכללה האקדמית בית ברל (כנהוג במועצה להשכלה גבוהה) להחתים כל תלמיד(ה) על הצהרה, לפיה: א. ידוע לתלמיד(ה) כי המכללה האקדמית בית ברל אינה מוסמכת להעניק בשלב זה תואר ראשון חד חוגי בקרימינולוגיה בקהילה ובחינוך וקיימת אפשרות שבסופו של דבר לא תוסמך המכללה להעניק תואר ראשון חד חוגי בקרימינולוגיה בקהילה ובחינוך. במקרה זה תוצע על ידי המכללה האקדמית בית ברל לסטודנטים הלומדים בתכנית "רשת בטחון" פנימית –השלמת תואר במכללה האקדמית בית ברל במסגרת אחת מתכניות הלימוד המוסמכות במכללה.
  4. על המכללה לציין באופן ברור ובולט בכל פרסום הנוגע לתכניות לימודים אלה (בין אם תפוצתו תהא בין כתלי המוסד ובין אם מחוץ להם) כי "הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה".
  5. אישור הפרסום והרשמה לסטודנטים כפוף להחלטת מל"ג מיום 16.09.2014 בנושא "תוקף אישור פרסום ורישום סטודנטים לתכנית לימודים חדשה".
  6. לקראת שלב ההסמכה על המכללה לעבות את מצבת סגל ההוראה בכלל ואת סגל הליבה וראש התכנית בפרט. תבחן יציבותו, בכירותו, פעילותו המחקרית, והתאמתו של הסגל ללמד את הקורסים השונים בתכנית.
  7. לקראת שלב ההסמכה, תבחן התפתחותה והפעלתה הלכה למעשה במכללה האקדמית בית ברל, והתקדמות המוסד בנושאים השונים, כמפורט בדו"ח הוועדה.