08/02/23

המלצה על מתן הסמכה זמנית (ראשונה) לשלוש שנים (עד פברואר 2026) לאוניברסיטה בר אילן להעניק תואר דוקטור ברפואה (M.D) בתכנית השש שנתית.

1. בישיבתה ביום 08.02.2022 דנה ות"ת בבקשת אוניברסיטת בר אילן לפתוח תכנית לימודים שש-שנתית ברפואה (M.D.), ולהסמיכה להעניק תואר דוקטור ברפואה (M.D.) לתקופה של שלוש שנים.

2. לאור חוות הדעת שהוגשו, אין מניעה מן ההיבטים התקציביים ותנאי העסקת הסגל בתכנית להמליץ למל"ג לאשר לאוניברסיטת בר-אילן לפתוח תכנית לימודים שש-שנתית ברפואה (M.D.), ולהסמיכה להעניק תואר דוקטור ברפואה (M.D.) לתקופה של שלוש שנים.

3. כתנאי לפתיחת התכנית על המוסד לעמוד בהתחייבויותיו ללמד את התכנית כולה בפקולטה לרפואה בצפת.

4. נוכח העובדה שהפתרונות למענה בהיבט התשתיות הפיזיות שהציע המוסד הנם פתרונות זמניים (שכירת מבנים קיימים), מומלץ לקיים מעקב ולדרוש דיווח שנתי מפורט בדבר תקציבים לקליטה ובינוי, אישורי בנייה, תכניות וכיו"ב, כמו גם לקיים ביקורים במקום בהתאם לצורך, כדי לוודא התקדמות מיטבית של פיתוח התשתיות.

5. על המוסד להציג דו"ח התקדמות בנושא בניית התשתיות הפיזיות עד לסוף שנת הלימודים תשפ"ה.

6. על המוסד להמשיך לגייס חוקרים ולהוסיף מינויים קליניים/מורים קליניים, על מנת ליישר קו עם הפקולטות לרפואה האחרות בישראל ולעמוד בהתחייבויותיו ל"וועדת לייטרסדורף" שבדקה את תכנית הלימודים הארבע-שנתית.

7. לקראת תום תקופת ההסמכה הזמנית של התכנית ולקראת בדיקת התכנית לשלב חידוש ההסמכה, תגיש האוניברסיטה דו"ח התקדמות ובו התייחסות לאופן יישום כלל הערות הוועדה.