21/05/24

המלצה על מתן אישור פרסום והרשמה למרכז האקדמי פרס לפתוח תכנית לימודים לתואר שני ללא תזה (M.A.) בפסיכולוגיה קלינית

בישיבתה ביום 21.5.2024 אימצה המל"ג את המלצת ועדת המשנה התחומית למדעי החברה, ניהול, עסקים, משפטים ותכניות רב תחומיות בנושא בקשת המרכז האקדמי פרס לפתוח תכנית לימודים לתואר שני (M.A.) ללא תזה בפסיכולוגיה קלינית, והיא מחליטה כלהלן:
1. לאשר למרכז האקדמי פרס לפתוח תכנית לימודים לתואר שני ללא תזה (M.A.) בפסיכולוגיה קלינית (Clinical Psychology) ולרשום אליה תלמידים.
2. על המוסד להציג הסכמים חתומים עם מקומות ההכשרה המעשית לכל המאוחר עד חודש לפני פתיחת התכנית בפועל. פתיחת התכנית בפועל כפופה לאישור הצוות המקצועי.
3. על המוסד לציין באופן ברור ובולט בכל פרסום הנוגע לתכנית לימודים זאת (בין אם תפוצתו תהא בין כתלי המוסד ובין אם מחוץ להם) כי "הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה".
4. על המוסד להחתים כל תלמיד/ה על הצהרה לפיה ידוע לתלמיד/ה כי המוסד אינו מוסמך להעניק בשלב זה תואר שני ללא תזה בפסיכולוגיה קלינית וכי קיימת אפשרות שבסופו של דבר לא יוסמך המוסד להעניק את התואר. במקרה זה תוצע על ידי המוסד לסטודנטים הלומדים בתכנית "רשת בטחון" פנימית – החזר שכר לימוד, בהתאם להתחייבות המוסד.
5. בהתאם להחלטת המל"ג מיום 16.9.14 בנושא "תוקף אישור הפרסום ורישום הסטודנטים", תוקף אישור הפרסום הניתן למוסד מוגבל לשנתיים (דהיינו, לשנה"ל תשפ"ה וזו שלאחריה). אם לא יפתח המוסד את התכנית במסגרת הזמן כאמור לעיל יהיה עליו לפעול בהתאם להחלטת המל"ג האמורה.
6. לקראת שלב ההסמכה, יתבקש המוסד להעביר דוח התפתחות אודות התכנית והפעלתה הלכה למעשה. בבדיקה לשלב ההסמכה יושם דגש על הגדלת הגיוון של הגישות התאורטיות והטיפוליות בתכנית.