21/05/24

דו”ח הוועדה הבינלאומית להערכת איכות בתחום מדע המדינה ויחסים בינלאומיים – אוניברסיטת אריאל

1. המועצה להשכלה גבוהה דנה בישיבתה ביום 21.5.2024 בדו"ח הוועדה הבינלאומית להערכת איכות בתחום מדע המדינה ויחסים בינלאומיים של אוניברסיטת אריאל, והיא מאמצת את המלצות ועדת המשנה להערכת איכות בנושא כלהלן:
2. המועצה מודה לוועדת ההערכה הבינלאומית בראשות פרופ' יוסי שיין על עבודתה היסודית והמעמיקה ועל הדו"ח שהגישה.
3. המועצה מודה לאוניברסיטת אריאל על התייחסותה להמלצות הוועדה והפעולות שנקטה ליישומן.
4. המועצה להשכלה גבוהה מבקשת מהמוסד להתייחס בדו"ח המעקב לכלל הנושאים וההמלצות המופיעים בדו"ח הוועדה ולדווח למל"ג בפירוט ובצירוף מסמכים תומכים אודות יישומן של ההמלצות אשר מפורטות להלן, עד לתאריך 31.5.2025:
כללי:
א. על המחלקה והמוסד לערוך תהליך הערכה עמוק ומשמעותי ולהחליט על זהותה – האם מדובר בשתי יחידות שיוצרות מומחיות והעמקה בשני תחומי הדעת ובממשק ביניהם, או שמא מדובר בתכנית משולבת הוליסטית המתאימה לתיאור של "לימודים אזוריים". על המחלקה לבנות תכנית אסטרטגית בנושא זה, כך שהזהות שעליה הוחלט תבוא לידי ביטוי בהוראה, היצע ותוכן הקורסים, המחקר והרכב הסגל. יש להגיש מסמך מסודר בנושא במסגרת תהליך המעקב.
ב. דו"ח ההערכה העצמית שהוגש היה חלקי, לא מעמיק, וחסר בו מידע שנדרש ע"י המל"ג. יש להקפיד למלא את דו"ח הערכת האיכות לפי דרישות המל"ג.
תכניות הלימודים:
א. על המחלקה לדווח במסמך מסודר על מגנוני הערכת איכות פנימיים קבועים וסדורים לתכנית הלימודים, הסילבוסים, ההוראה והמחקר. על המוסד לערוך בקרה על תהליכי ההערכה העצמית הפנימיים.
ב. על המחלקה לבחון את דרישות קורס הפרקטיקום, דרכי ההערכה והתהליכים בו, על מנת לשפר את חוויית ההתמחות עבור הסטודנטים והארגונים.
סגל:
א. על המחלקה לגייס חבר סגל בכיר (עם קביעות), המומחה ביחסים בינלאומיים או פוליטיקה השוואתית.
ב. על המחלקה והפקולטה לבחון את אחריות ותפקידי הסגל מן החוץ, להגדירם בבירור ולהפיץ מסמך מסודר בקרב חברי הסגל. יש להגיש את המסמך במסגרת תהליך המעקב.
ג. על המחלקה והפקולטה לערוך דיון רציני ומעמיק אם יחס הסגל לסטודנטים הולם, במיוחד בתכנית לתואר שני.
סטודנטים:
א. על המוסד להקפיד שלא לקבל בקבלה חריגה יותר מ-10% מהסטודנטים בכל שנתון.