21/05/24

הצעה למועמד-ת חבר סגל אקדמי בכיר לכהונה בוועדה המרכזית לתקני מכונות של מכון התקנים, על פי חוק התקנים תשי”ג- ,1953

א. מכון התקנים פנה בחודש יולי 2023 אל המועצה להשכלה גבוהה בבקשה למנות איש סגל אקדמי בכיר מהמוסדות להשכלה גבוהה, לוועדה המרכזית לתקני מכונות, על פי חוק התקנים תשי"ג1953–.
ב. המועצה להשכלה גבוהה קיימה תהליך מלא לטיפול בבקשה, על פי נוהל המל"ג לטיפול בבקשות למינוי נציגים אקדמיים בגופים שונים, וכן באמצעות הצוות הקבוע של מל"ג המטפל באופן ייעודי בנושא זה באופן שוטף.
ג. בתוך התהליך, קיימה המועצה שני סבבי התייעצות עם כלל המוסדות להשכלה גבוהה ועם חברי המל"ג, אשר העבירו שם מועמד, חבר סגל אקדמי בכיר פעיל מכהן, לכהונה בוועדה המרכזית לתקינה של מכון התקנים.
ד. לאחר ששקלה את מכלול הנתונים, החליטה המועצה להשכלה גבוהה לאמץ את המלצת הצוות הקבוע (מיום 15.5.2024) ולמנות את המועמד ד"ר רומן גולקוב, חבר סגל אקדמי בכיר מכהן במחלקה להנדסת מכונות, המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, לכהונה בוועדה המרכזית לתקני מכונות של מכון התקנים.
ה. הנימוקים לבחירה:
ד"ר רומן גולקוב הוא חבר סגל אקדמי בכיר מכהן, במחלקה להנדסת מכונות, המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. ד"ר גולקוב מחזיק ב 3 תארים בהנדסת מכונות, כאשר לתואר שני השתלם בהתמחות מעבר חום ולתואר שלישי השתלם בהתמחות מכניקת המוצקים.
ד"ר גולקוב מלמד במחלקה להנדסת מכונות את הקורסים המרכזיים בהנדסת מכונות: מעבר חום – 1+2 , תיכון מכונות 1+2 וכן הוא מבצע מחקר בתחום מכניקת המוצקים.
במקביל לידע התאורטי שלו, לד"ר גולקוב ידע מעשי רב משירותו הצבאי ביחידת המהנדסים של אמ"ן כעתודאי.
לסיכום- לד"ר גולקוב רקע מתאים ביותר לכהונה כחבר בוועדה המרכזית לתקני מכונות. יש לו מומחיות ובכירות ראויה וכן נסיון פרופסיונלי הנדרש לוועדה זו.