17/04/24

הקמתה של תכנית משותפת לוות”ת ולמשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לתמיכה בביצוע הוכחת היתכנות למחקר מדעי ואקדמי מצוין בעל פוטנציאל ליישום מסחרי במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים ע”י ות”ת

בהמשך להחלטות ות"ת מיום 8.2.2023, 31.5.2023 ו-21.2.2024 בנוגע להקמתה של תכנית משותפת לוות"ת ולמשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לתמיכה בביצוע הוכחת היתכנות למחקר מדעי ואקדמי מצוין בעל פוטנציאל ליישום מסחרי במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים ע"י ות"ת, מחליטה ות"ת לעדכן את תנאי הסף להגשה בקול הקורא הראשון כדלהלן:

במסגרת תנאי הסף לתכנית נדרשו המוסדות המשתתפים בתכנית להגדיר לצורך קידום ומעקב אחר מחקר יישומי במוסד פונקציה בכירה במוסד ובלבד שאינה סגן הנשיא למחקר ולא חברת היישום.  ההגבלה הנ"ל נקבעה על מנת לבדל את הפונקציה שאמונה על מחקר בסיסי במוסד מזאת שתהיה אמונה על קידום מחקר יישומי מחד, וכן בכדי לוודא כי ההחלטות לא מתקבלות על בסיס שיקולים עסקיים של חברת היישום (דבר שאינו תואם מחקר הוכחת היתכנות), מאידך. אולם, לאחר דיון עם פורום סגני הנשיא למחקר, בהשתתפות יו"ר ועדת ההיגוי של התכנית, הובהר ע"י המוסדות כי בלוחות הזמנים הצפופים של הקול הקורא הראשון הדרישה מציבה בפני המוסדות מכשול ביורוקרטי אשר מקשה על יישום התכנית. בנוסף, הובהר כי בחלק מן המוסדות סגני הנשיא למחקר מעורבים גם בקידום מחקר יישומי. לפיכך, מחליטה ות"ת לאפשר את הגמישות המבוקשת ולהסיר את המגבלה לעניין זה. נוסח הסעיף המתוקן הינו כדלקמן:

"יהיה רשאי להגיש בקשות לתכנית כל מוסד להשכלה גבוהה המתוקצב ע"י ות"ת....מוסד כאמור יגדיר לצורך העניין פונקציה בכירה במוסד אשר תהיה אמונה על קידום ומעקב אחר מחקר יישומי, כולל הגשת דוחות ביצוע תקציבי לות"ת. באחריות אותה פונקציה יהיה לבצע סקירה של פוטנציאל המחקר היישומי במוסד, דירוג הצעות מחקר ובחירת ההצעות הרלבנטיות להגשה בהתאם, וליווי של הפרויקטים הזוכים..."