07/11/2023

פנייה של יו"ר המל"ג לשרי חינוך ומחקר מקבילים בעולם, וראשי האקדמיה וההשכלה הגבוהה בעולם

יואב קיש, יו״ר המועצה להשכלה גבוהה ושר החינוך, בפנייה לשרי חינוך ומחקר מקבילים בעולם, וראשי האקדמיה וההשכלה הגבוהה בעולם:

״הטבח המתועב שהתרחש ביוזמה והובלת החמאס הוא פשע נגד האנושות!

יש לגנות אותו באופן חד משמעי בכל מקום, ובמיוחד במוסדות להשכלה גבוהה שאמורים להיות מגדלור של קידמה ונאורות״

יואב קיש, יו״ר המל״ג ושר החינוך, פנה היום לשרי חינוך ומחקר מקבילים בעולם ולעשרות ארגוני אקדמיה והשכלה גבוהה בינ"ל, בקריאה לגנות ולהוקיע באופן חד משמעי את מעשי חמאס, וזאת בתגובה לדיווחים המדאיגים מכל רחבי הגלובוס על תמיכה גוברת בקמפוסים האקדמיים של מוסדות שונים, בארגוני הטרור שביצעו, ואף תיעדו - מעשים ברבריים בלתי נתפסים נגד תושבי ישראל:

״החברה הדמוקרטית המודרנית שלנו, הערכים המשותפים שלנו, נשמרים ונלמדים במוסדות האקדמיים. המסר שיועבר לדורות הצעירים במסגרות אלה יקבע ויעצב את העולם בו נחיה בשנים הבאות. מחובתנו לוודא שאנו מעבירים את המסר הנכון, ולהוקיע בבירור את הזוועות הבלתי ניתנות לתיאור שבוצעו על ידי חמאס, ואת ארגון החמאס עצמו״.

קיש תיאר כיצד האקדמיה בישראל נפגעה כתוצאה מהמלחמה כאשר ״רבים מהאזרחים והאזרחיות גויסו לצבא, מתוכם קרוב ל-30% מהסטודנטים וחברי סגל מהמוסדות להשכלה גבוהה. תחילת שנת הלימודים האקדמית, שתוכננה להיפתח במקור באמצע חודש אוקטובר, נדחתה במרבית המוסדות לתחילת דצמבר. עם זאת, אפילו מועד זה אינו בטוח בשלב זה וכנראה עוד יידחה. במכללת ספיר, הממוקמת במרחק של 10 ק"מ בלבד מרצועת עזה, כמעט 350 איש מהסגל האקדמי והמנהלי נרצחו, נחטפו או איבדו בני משפחה בהתקפה הקטלנית״.

קיש קרא לאותם ארגונים ומוסדות לגנות את חמאס ולפעול כנגדו, כתנאי לקידום השלום באזורנו:

״אנו מאמינים שיש עדיין אפשרות להסתכל קדימה, אבל לא ניתן לעשות זאת באמצעות פעולות טרור ואכזריות. לכן, חובתם המוסרית של כל מי ששואפים לשלום במזרח התיכון להוקיע ולגנות אותם.

בואו נעמוד יחד נגד הטרור. הבה נוודא שהערכים שאנו מוקירים מוגנים. זו התקווה היחידה שלנו לעתיד טוב יותר לכולם״.

לקריאת המכתב המלא באנגלית