16/07/2024

המועצה להשכלה גבוהה החליטה לבחור במכללת סכנין להוראה להפעלת מכללה כללית בתקצוב ות"ת

המועצה להשכלה גבוהה החליטה היום, 16/7/24, לבחור במכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה, לפעול ולקיים תוכניות לימודים כמכללה אקדמית "כללית", זאת בהמשך לקול קורא שפרסמה ולהמלצת הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) בנושא שהתקבלה ב-29 במאי 2024.

מדובר בהחלטה משמעותית שצפויה לחזק את ההשכלה הגבוהה בחברה הערבית ולהוביל לשיפור כלכלי וחברתי באזור הצפון.

כמו כן המהלך יביא להפחתה משמעותית של היקף הסטודנטים הערבים הלומדים ברשות הפלסטינית או במוסדות בחו"ל, והגדלת מספר הסטודנטים ומסיימי תארים אקדמיים בעלי פוטנציאל תעסוקתי מעבר לתחום ההוראה, תוך שיפור המעמד החברתי והכלכלי של האוכלוסייה הערבית.

ההחלטה התקבלה לאחר תהליך שכלל בחינת ההצעות והבנת הצרכים האקדמיים בצפון הארץ. תהליך הבחירה התבצע במבט רחב וכוללני, מתוך הבנה על ההשפעה האפשרית על מערכת ההשכלה הגבוהה באזור הצפון.

המקצועות אליהם מכווינה מל"ג את המכללה להתפתח הינם בתחומים הנדרשים למשק הישראלי ולחברה הערבית כגון מקצועות ה-STEM, מקצועות טיפוליים ועוד. זאת על חשבון ירידה במספר הסטודנטים לחינוך – תחום בו יש עודף הכשרה משמעותי בחברה הערבית.

שר החינוך ויו"ר המל"ג, יואב קיש:

"היום הוחלט לראשונה כי ות"ת תתקצב מסגרת אקדמית בישוב ערבי בצפון הארץ, בדגש על תוכניות לימוד עם אופק תעסוקתי לבוגרים.

מדובר על בשורה של ממש שתביא לקידום ההשכלה הגבוהה בחברה הערבית כולה ובה בעת תרחיב את היקף מגמת ההפחתה במספר הסטודנטים הערבים הלומדים ברשות הפלסטינית או במוסדות בחו"ל.

אני מברך את המכללה האקדמית סכנין להכשרת עובדי הוראה על זכייתה בקול הקורא ומאחל לה הצלחה רבה".