18/01/2023

מלגת מל-go! לשנת הלימודים תשפ"ג יוצאת לדרך

מלגת מל-go! לסטודנטים של המועצה להשכלה גבוהה (בשמה הקודם: "מלגת קרן הסיוע") הינה קרן המלגות הגדולה בישראל, המסייעת לתלמידי תואר ראשון ותלמידי המכינות בכלל המערכת האקדמית[1]. מדי שנה מוענקות מלגות לכ-15,000 זוכים ברמות סיוע שונות בהתאם לדירוג הסטודנטים על-פי קריטריוני המלגה שעודכנו, המבוססים בעיקרם על מצב סוציו-אקונומי.

מתוך מטרה לטייב את השירות הכולל הניתן לסטודנט במסגרת תכנית המלגות ועל מנת לקצר את לוחות הזמנים לטיפול בבקשות לקבלת מלגות, הוחלט כי החל משנת הלימודים תשפ"ג, תועבר  אחריות התפעול של מלגת מל-go! של המועצה להשכלה גבוהה לפר''ח - מכון דוידסון.

פר"ח הינו בעל ניסיון ותשתית איכותית להפעלת מלגות בסדר גודל דומה ומפעיל מזה שנים רבות את מערך מלגות פר"ח. כחלק מתהליך התייעלות ועל מנת לקצר את זמן הטיפול בבקשות, נבנה מערך מחשוב מתקדם ואמין וצומצמו האסמכתאות הנדרשות מסטודנט בעת הגשת הבקשה.

מל-go! תחלק מלגות לסטודנטים אשר יעמדו בתנאי הסף ויקבלו את הניקוד הגבוה ביותר בקריטריונים השונים הכוללים פרמטרים של הכנסה לנפש, מצב משפחתי ופיזי, אשכול חברתי-כלכלי ושירות צבאי/לאומי/אזרחי. גובה המלגות המוענקות יהיה על-פי 4 דרגות: 5,000 ש"ח, 7,500 ש"ח, 10,000 ש"ח ו-12,480 ₪.

מלגת מל-go! תפתח להרשמה לסטודנטים בתאריך 23/1/2023. זכאות לסיוע במענק נקבעת על-פי כללים, בהתחשב בחתכי רמות הזכאות של כלל אוכלוסיית הסטודנטים הנזקקים הפונים לקבלת סיוע באותה שנת הלימודים. המועצה להשכלה גבוהה קוראת לסטודנטים לבדוק את זכאותם ולהגיש בקשה לקבלת המלגה  בקישור שלהלן  www.cua.org.il מאחלת לסטודנטים הצלחה רבה ושנת לימודים פוריה!

יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב, פרופ' יוסי מקורי:" כחלק מהסיוע אותו מעניקה  המועצה להשכלה גבוהה לסטודנטים, גם השנה תחלק המועצה להשכלה גבוהה לכ-15,000 סטודנטים מלגות. קריטריוני
מל-go! המבוססים בעיקרם על מצב סוציו-אקונומי, מנגישים את הלימודים האקדמיים ומסייעים לסטודנטים לסיים את הלימודים בהצלחה."

אלון גלרון מנכ"ל פר"ח:" ארגון פר"ח מחלק מלגות זה העשור החמישי בתמורה לפעילות חברתית ומכיר את ההווי הסטודנטיאלי ואת הסטודנטים. אנו מעריכים את העובדה כי המל"ג נתן בנו אמון והציע לנו הזדמנות נוספת לסייע לסטודנטים לאורך לימודיהם, בכך שהוסיף את מלגת  מל-go!  לפורטפוליו הרחב של מלגות שאנו מציעים למגוון אוכלוסיות".

 

[1] לרבות מוסדות שאינם מתוקצבים