תכניות לאוכלוסיה החרדית

מענים אקדמיים קיימים לסטודנטים חרדים

תכניות לימודים לאוכלוסייה החרדית- תשפד

מכינות קדם אקדמיות-

ברובם המוחלט של המוסדות המצויינים מעלה, מתקיימות גם מכינות קדם אקדמיות ייעודיות.  בנוסף- מתקיימות מכינות ייעודיות לאוכלוסיה החרדית באוניברסיטה העברית ובטכניון.

מסלולי המכינות הקדם אקדמיות מחולקים ל-3 סוגי מסלולים: מסלול ייעודי שנתי, מסלול ייעודי סימסטריאלי ומסלול קדם ייעודי. המסלולים הייעודיים השנתיים והסימסטריאליים מחולקים ל-3 תחומים: מדעי הרוח והחברה, מדעי הטבע והחיים והנדסה ומדעים מדויקים.

המסלול הסמסטריאלי מיועד עבור בעלי בגרות מלאה שאיננה מספיקה לקבלה ללימודים אקדמיים או למועמדים אשר מעוניינים לרענן את תחומי הידע שלהם לקראת לימודים אקדמיים.

המסלול הייעודי השנתי מיועד עבור מועמדים בעלי בגרות חלקית אשר סיימו 12 שנות לימוד, או מועמדים שסיימו מסלול קדם ייעודי ואין להם 12 שנות לימוד ו/או בגרות חלקית (כלומר לפחות 7 יח"ל בגרות) או גם מי שאינם בעלי בגרות חלקית, על סמך עמידה במבחן מימ"ד בציון סף אותו יגדיר המוסד.

המסלול הקדם ייעודי מיועד עבור מועמדים שאינם יכולים להתקבל למסלול הייעודי עקב אי עמידה בתנאי הסף, כלומר ללא 12 שנו"ל או ללא בגרות של לפחות 7 יח"ל, או עקב תנאי קבלה נוספים שקבע המוסד.

במסלול הייעודי השנתי מל"ג-ות"ת תעודד את המוסדות לגבש מתווה להכרה הדדית בבוגרי המכינות השנתיות לצורך קבלה ללימודי התואר, אשר עקרונותיו יפורסמו לציבור.

להלן רשימת המכינות המעודכנת:

רשימת מכינות תשפ"ד

תכניות הלימוד לפי סדרי עדיפויות

בישיבתה ביום 22/02/2022 החליטה מל"ג לעדכן את החלוקה לרמות עדיפות על פי אמות מידה הכוללות תחומים מוטי תעסוקה, תחומי עיסוק נדרשים בחברה החרדית, תחומים נדרשים להנגשת אוכלוסיות ייחודיות וכן את רמות הביקוש הקיימות בקרב בוגרי החינוך החרדי.

סדרי העדיפות המעודכנים בנוגע לתחומי הלימוד ימשיכו לשמש כאחד הכלים התכנוניים לבחינת בקשות הגשה של המוסדות להשכלה גבוהה לפתיחת תכניות לימוד חדשות במסגרות הייעודיות לחרדים וכן בסיס לשיקולי תקצוב הן בנוגע למעטפת התמיכה והן בנוגע לחלוקת המלגות לסטודנטים בוגרי החינוך החרדי.