ההכשרה המעשית (סטאז') בהשכלה הגבוהה בישראל – החלטת מועצה מיום 22.10.2002
- א. המועצה להשכלה גבוהה מודה לוועדה בראשות פרופ' זילברמן על עבודתה ועל הדו"ח שהגישה.
- ב. המועצה להשכלה גבוהה מחליטה לאמץ את המלצות הועדה כדלקמן:
ב. 1. לימוד ריפוי בעיסוק: להאריך את ה"משך התקני" של לימודי ריפוי בעיסוק ל-3.5 שנים ולאפשר למוסדות השונים לגבות שכר לימוד בהתאם. לגבי תלמידים שהחלו לימודיהם החל בשנת הלימודים תשס"א.
ב. 2 . לימודי הפרעות בתקשורת: להוסיף סמסטר אחד למשך התיקני של הלימודים לקראת תואר
ראשון בהפרעות בתקשורת ובכך להאריכו ל-3.5 שנים ולאפשר למוסדות לגבות
שכ"ל בהתאם. לגבי תלמידים שהחלו לימודיהם החל בשנת הלימודים תשס"ג
ב. 3. לימודי M.A. בחינוך: להאריך את המשך התיקני של לימודי תואר שני ב"ייעוץ חינוכי" וב"ליקויי
למידה" בסמסטר נוסף ובכך להאריך את המשך התיקני של תחומים אלה
ל- 2.5 שנים ולאפשר למוסדות לגבות שכ"ל בהתאם. לגבי תלמידים שהחלו לימודיהם החל בשנת הלימודים תשס"א
ב. 4 . לימודי M.A. בפסיכולוגיה: למנות ועדה מקצועית אשר תתמקד אך ורק בתחום מורכב זה על היבטים השונים ותגיש המלצותיה למועצה.
ב. 5 . עבודה סוציאלית, סיעוד, פזיותרפיה, בוגר בהוראה, מדעי התזונה: בתחומים אלה נמצא כי קיים איזון נכון בין היקף ותוכן הלימודים לבין המשך תיקני ואין צורך בשנוי.
- ג. המועצה להשכלה גבוהה מבקשת מהוועדה לתכנון ולתקצוב לקיים בדיקה ודיון בנושא עלויות מרכיב ההכשרה המעשית בתחומים השונים ובנושא התעריפים למקצועות הלימוד בהם מתקיימת הכשרה מעשית.