23/02/21

דו"ח ועדת הערכת איכות בתחום פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות – המכללה האקדמית תל-אביב-יפו

בישיבתה ביום י"א באדר תשפ"א (23.2.2021) אימצה המועצה להשכלה גבוהה את המלצת ועדת המשנה להבטחת איכות,  והחליטה כלהלן:

  1. המועצה להשכלה גבוהה מודה לוועדת ההערכה הבינלאומית בראשותה של פרופ' אלנה גריגורנקו על עבודתה היסודית והמעמיקה ועל הדו"ח שהגישה.
  2. המועצה להשכלה גבוהה מודה לבית הספר למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית תל אביב יפו על התייחסותו להמלצות הוועדה והפעולות שנקטה ליישומן.
  3. המועצה להשכלה גבוהה מבקשת מהמוסד להתייחס לנושאים מרכזיים המופיעים בדו"ח הוועדה ולדווח למל"ג בפירוט אודות יישומן של ההמלצות אשר מפורטות להלן, עד לתאריך 1.10.2021:

א.    במידה והמוסד מעוניין להמשיך ולהציע מספר גדול של תוכניות לתואר שני (6) הכוללות מספר רב של סטודנטים (140 בכל שנה), עליו לגייס לכל המאוחר עד סוף שנה"ל תשפ"ב שני חברי סגל נוספים בתחום מדעי ההתנהגות שיתנו מענה אקדמי הולם למצב הקיים.

ב.    בכדי להשיג את המטרות שהוגדרו על ידי המחלקה, עליה להשקיע במצוינות אקדמית ומחקר, ועד סוף שנה"ל תשפ"ב על בית הספר להקים מעבדות מחקר נוספות.

ג.     עדכון התוכנית לתואר שני:

  1. התוכנית הקיימת לתואר שני במדעי ההתנהגות במוסד אינה עדכנית ולפיכך, עד סוף שנה"ל תשפ"א על המחלקה לעדכן את תוכנית הלימודים לתואר שני כך שתתבסס על מחקר עדכני המשקף את ההבנות האמפיריות הנוכחיות בפסיכופתולוגיה, תוך דגש על גישות לטיפול אמפירי.
  2. יש לפתח קורס חובה בכתיבה מדעית באנגלית עבור סטודנטים לתואר שני.

ד.    על המחלקה לקיים תהליך בדיקה קבוע של כל הסילבוסים בתוכנית הלימודים בכדי למזער חפיפה בין נושאים זהים בקורסים שונים, ולהבטיח שהקורסים יספקו כיסוי מאוזן ועדכני של הנושאים הנלמדים. במסגרת הדיווח למל"ג, יעדכן המוסד אילו שינויים נעשו בתכני הלימודים וכיצד הם מתחלקים בקורסים השונים.