23/02/21

דו"ח ועדת הערכת איכות בתחום פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות – המרכז האקדמי רופין

בישיבתה ביום י"א באדר תשפ"א (23.2.2021) אימצה המועצה להשכלה גבוהה את המלצת ועדת המשנה להבטחת איכות,  והחליטה כלהלן:

  1. המועצה להשכלה גבוהה מודה לוועדת ההערכה הבינלאומית בראשותה של פרופ' אלנה גריגורנקו על עבודתה היסודית והמעמיקה ועל הדו"ח שהגישה.
  2. המועצה להשכלה גבוהה מודה למחלקה לפסיכולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה במרכז האקדמי רופין על התייחסותו להמלצות הוועדה והפעולות שנקטה ליישומן.
  3. המועצה להשכלה גבוהה מבקשת מהמוסד להתייחס לנושאים מרכזיים המופיעים בדו"ח הוועדה ולדווח למל"ג בפירוט אודות יישומן של ההמלצות אשר מפורטות להלן, עד לתאריך 1.10.2021:

א.    על המחלקה לעדכן את כל הסילבוסים וחומרי הקריאה, בכל רמות התואר. כמו כן, יש להוסיף חומרי קריאה באנגלית עבור כל קורס.

ב.    על מנת לחזק את ההיבט הרב תחומי של מדעי ההתנהגות, יש לפתח קורסים רב תחומיים המשלבים גישות בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה לסטודנטים לתואר ראשון.

ג.     בהתאם למפורט בתגובת המוסד לדו"ח הוועדה, על המחלקה לגייס חבר סגל ליבתי, בדרגת פרופסור, בעל מומחיות והכשרה בתחומי פסיכולוגיה התפתחותית או פסיכולוגיה חברתית.

ד.    לאור הפרישות הצפויות של חברי סגל במחלקה ובהתחשב ביחס סגל-סטודנטים הגבוה במחלקה, על המוסד לוודא כי תהליכי הגיוס של חברי סגל חדשים יסתיים בתוך שנה מיום הפרישה.