21/03/23

אישור המיזוג בין המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה לבין אוניברסיטת – חיפה

בהמשך להחלטות ות"ת-מל"ג מיום ה-8.6.2022 ומיום ה-14.6.2022 (בהתאמה) אשר אישרו את העקרונות של הליך המיזוג בין המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו (להלן – מכללת ויצו) לבין אוניברסיטת חיפה, והמעבר של פעילות מכללת ויצו לתקצוב ולתכנון ות"ת,  ולאחר בדיקת הסכם המיזוג המתוקן (נוסח פברואר 2023), המהווה חלק בלתי נפרד מההחלטה ואשר במסגרתו נקבע שהאיחוד יכנס לפועל עם התקיימות מספר תנאים מתלים, ולאחר בדיקת תכנית המיזוג על כל מרכיביה, מחליטה מל"ג ביום 21.3.2023 לאמץ את המלצת ות"ת מיום 15.3.2023, בהיבטים שתחת אחריותה, ולאשר את המיזוג בין המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה לבין אוניברסיטת חיפה, ובמסגרת זו את מעבר הפעילות של מכללת ויצו מאחריות תקציבית ותכנונית של משרד החינוך לות"ת, כלהלן:

1. לאשר את נוסח ההסכם עם משרד החינוך המצ"ב להחלטה[1].

2. המעבר של פעילות מכללת ויצו מתקצוב משרד החינוך לתקצוב ות"ת כפוף לחתימה על הסכם העברה תקציבית מול משרד החינוך. לאחר חתימה על ההסכם עם משרד החינוך, יעברו המשאבים ממשרד החינוך לות"ת כך שהאוניברסיטה צפויה לקבל את המשאבים שיועברו ממשרד החינוך עבור מכללת ויצו שיעמדו על כ-17 מיליוני ₪ בשלוש השנים הראשונות (בהתאם להסכמים מול משרד החינוך). כמו כן, ובעקבות המיזוג, לאפשר לאוניברסיטת חיפה שימוש במכסות הפנויות הקיימות של המוסד.

1. עם התקיימות כל התנאים המופיעים לעיל, מעבר פעילות מכללת ויצו לתקצוב ות"ת יהיה בתחילת השנה הקלנדרית הבאה (1.1.2024).

2. ההסכמים שתחתום האוניברסיטה מול ארגוני הסגלים הרלוונטיים בהליך המעבר יכנסו לתוקף רק לאחר אישור הממונה על השכר ו/או ממונה תחום שכר ותנאי העסקה בות"ת לפי העניין.

3. החלת מסלולי העסקה או הסכמים או חוזים אישיים שאינם מאושרים לאוניברסיטה נכון למועד זה, טעון אישור מראש ובכתב, של הממונה על השכר או ממונה תחום שכר ותנאי העסקה בות"ת, לפי העניין וכפוף לקבלת אישור כאמור.

4. בהמשך להחלטת ות"ת מיום 3.4.2019 להקצאת תקציב ייחודי לאיחוד ומעבר המכללות לחינוך לות"ת שבוצעה במסגרת התכנית הרב שנתית[2], יועמדו לרשות האוניברסיטה 10 מיליון ₪ עבור הוצאות חד-פעמיות הנובעות מהאיחוד.

5. לאחר העברת פעילות מכללת ויצו לאוניברסיטה, האוניברסיטה תלמד את התחומים המתקיימים כיום בשני המוסדות לפי בחירתה, אך כל תחום באחד הקמפוסים בלבד.

6 בתקופת המעבר כל סטודנט יקבל תואר מהמוסד שבו הוא למד. לאחר השלמת הליך המיזוג הסטודנטים המסיימים יקבלו תואר של האוניברסיטה.

7. סטודנטים חדשים בתקופת המעבר יחתמו מראש על הצהרה לפיה ידוע להם כי הם יודעים שהמרכז האקדמי ויצו חיפה עומד לפני מיזוג עם אוניברסיטת חיפה, וככל שהמיזוג יבוצע הם יהיו סטודנטים באוניברסיטת חיפה.

8. עם סיום תקופת המעבר והשלמת המיזוג בין המוסדות, תסיים מכללת ויצו את פעילותה כמוסד להשכלה גבוהה וההכרה בה כמוסד להשכלה גבוהה תסתיים, ואוניברסיטת חיפה תוסמך להעניק את התארים האקדמיים בתכניות שמכללת ויצו היתה מוסמכת להעניק כמפורט להלן:

עיצוב גרפי במסלול העל-יסודי (ז'-י"ב) High School Track: Graphic Design (B.Ed. Des) בוגר בהוראת העיצוב
עיצוב אופנה במסלול העל-יסודי (ז'-י"ב) High School Track: Fashion Design (B.Ed. Des) בוגר בהוראת העיצוב
ניהול עסקי במסלול העל-יסודי (ז'-י"ב) High School Track: Business Administration בוגר בהוראה ובחינוך (B.Ed)
ארכיטקטורה וחינוך במסלול העל-יסודי (ז'-י"ב) High School Track: Architecture & Education בוגר בארכיטקטורה ובחינוך

(B.Arch.Ed)

צילום במסלול העל-יסודי (ז'-י"ב) High School Track: Photography בוגר בהוראת האמנות (B.Ed.F.A)

9. בהמשך לסעיף לעיל, ועם השלמת המיזוג, לאשר לאוניברסיטת חיפה לפרסם ולרשום סטודנטים לתכנית הלימודים לתואר שני Ed.Des ללא תיזה בעיצוב סביבה וחינוך המתקיימת כיום במכללת ויצו (נכון להיום הענקת התואר עדין מותנית באישור המל"ג).

10. שינוי סימול התארים בתכניות של מכללת ויצו כפוף לאישור מל"ג לגבי שינוי הסימולים והסמכת האוניברסיטה להעניק את התארים בסימול החדש. כל עוד לא ניתן אישור כזה, יקבלו הסטודנטים תואר של האוניברסיטה עם הסימול שהיה קיים במכללת ויצו כאמור לעיל.

[1] נוסח ההסכם הנו בהתאם לעקרונות המקובלים בות"ת בנוגע להעברת המכללות לחינוך. ככל שיהיו שינויים מהותיים בהסכם הוא יובא שוב לאישור.

[2] קריטריונים תלויי צרכים עבור סיוע חד"פ לשדרוג תשתיות ופיתוח פיזי בעת מעבר של מכללות לחינוך לאחריות ות"ת והצעה לעדכון החלטת ות"ת בעניין מעבר המכללה האקדמית הרצוג לתכנון ותקצוב ות"ת | המועצה להשכלה גבוהה (che.org.il)