12/03/24

בקשת אוניברסיטת בן גוריון בנגב לקבל הסמכה כללית ("אוטונומיה") לפתיחה ולהענקת תואר בתכניות לימודים חדשות לתואר שני

בישיבתה ביום 12.3.2024 אימצה המועצה להשכלה גבוהה את המלצת ועדת המשנה למדיניות אקדמית הכרה והסמכה בעניין בקשת אוניברסיטת בן גוריון להאריך את ההסמכה הכללית ("אוטונומיה") שניתנה לה לפתוח תכניות לימודים חדשות לתואר שני עם וללא תזה, ולהעניק בהן תואר. בהמשך להחלטת המל"ג מיום 21.3.2023, ובהסתמך על חוות הדעת של הלשכה המשפטית, וחוות דעת האגף להבטחת איכות ומגוון, מחליטה המל"ג כלהלן:
1. להעניק לאוניברסיטת בן גוריון הסמכה הכללית ("אוטונומיה") לפתוח ולהעניק תואר בתכניות לימודים חדשות לתואר שני, לתקופה של שנה, זאת עד ליום 31.3.2025. הסמכה זו חלה רק על תכניות שאושרו למוסד להגשה במישור התכנוני.
2. חידוש ההסמכה הכללית ("האוטונומיה") כפוף להגשת תכנית אסטרטגית מסודרת לחיזוק היחידה להערכת איכות על ידי המוסד וגיבוש נוהל מסודר של המוסד ליישום המלצות מל"ג בתחומים הנדרשים.
3. חידוש ההסמכה הכללית ("אוטונומיה") מותנה בממצאי הוועדה הבינ"ל שתבחן בתהליך ההערכה החיצוני EQA את תהליך ה-IQA שנערך במוסד. האגף להבטחת איכות ומגוון יגיש דוח מפורט בנושא.
4. נוכח הליך עדכון ההנחיות התאגידיות לאוניברסיטאות, על האוניברסיטה יהיה לעמוד בהנחיות המעודכנות כפי שתקבענה ע"י ות"ת ומל"ג.
5. ככל שתתקבלנה החלטות בדבר תנאים נוספים למתן הסמכה כללית ("אוטונומיה"), אוניברסיטת בן גוריון תידרש לעמוד בהן.