21/02/24

דיון תכנוני בבקשות להגשת תכניות לימודים לתואר ראשון לאוכלוסייה החרדית במסגרת המח"רים המשותפים

ביום 21.2.2024 דנה ות"ת בהצעות לתכניות הלימודים שמוצעות להילמד במח"רים המשותפים, אשר הוגשו על ידי המוסדות הזוכים בקול הקורא להקמת מח"רים משותפים בהתאם להחלטת המל"ג מיום 21.3.2023 והמלצות ועדת ההיגוי להנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסייה החרדית בנושא מיום 7.2.2024.
ות"ת מחליטה לאמץ את המלצות ועדת ההיגוי ולהמליץ למל"ג:
1. לקבל את ההמלצות המופיעות במסמך זה המהווה חלק בלתי נפרד מהחלטה, לרבות הנימוקים המפורטים בו. הטבלאות והנימוקים מצ"ב כחלק מההחלטה.
2. על מנת שכל מח"ר יתמקד בפתיחת תכניות איכותיות ומבוססות, ועל מנת להימנע מפיזור יתר של תכניות לימודים רבות מידיי בנוסף לכל ההיבטים הנלווים לכך, הן האקדמיים והן הניהוליים, יוכל כל מח"ר להגיש במהלך השנים תשפ"ד-תשפ"ו עד תשע תכניות מבין התכניות שתאושרנה להגשה, לפחות אחת מכל מוסד השותף למח"ר המשותף, וזאת על פי בחירה ותיאום בין המוסדות השותפים. במקרים חריגים ניתן יהיה לשקול לאשר הגשה של תכניות נוספות.
2.1 שתי תכניות הנלמדות יחד במסגרת דו חוגית ייספרו כתכנית אחת במניין התכניות שתאושרנה להגשה.
2.2 בשל גודל האוכלוסייה החרדית בעיר בית שמש כיום, פוטנציאל הגידול שלה בשנים הקרובות כפי שבא לידי ביטוי בקול הקורא, והנימוקים הנוספים שמופעים במסמך זה, התכניות שמומלץ לאשר להגשה למוסדות מאגד לב תהיינה בנוסף למכסה הקבועה למח"ר בית שמש.
3. במקרים בהם שני מוסדות הציעו תכניות דומות באותו המח"ר, לאשר לשני המוסדות להגיש את התכניות שהציעו, ולהתנות שרק אחת מהן תוגש בפועל, לבחירתו של המח"ר. בעת הגשת התכנית הנבחרת, על המח"ר להצהיר שבחר להגיש את התכנית על פני האחרת.