28/09/22

המלצה על מתן אישור פרסום והרשמה למכללה האקדמית ספיר לפתוח תכנית לימודים לתואר תואר שני ללא תיזה LL.M ) ) במשפטים, בהתמחות בלימודי המשפט, בעידן המידע והטכנולוגיה

בישיבתה ביום 28.9.2022 דנה המועצה להשכלה גבוהה בהמלצת ועדת המשנה התחומית למדעי החברה, ניהול, עסקים, משפטים ותכניות רב תחומיות בנושא שבנדון מיום 20.9.2022 והיא מחליטה כלהלן:

  1.     להודות לפרופ' מיכאל בירהנק ולפרופ' מרים מרקוביץ-ביטון על עבודתם ועל חוות הדעת שהגישו.
  2.     לאשר למכללה האקדמית ספיר לפתוח תכנית לימודים לתואר שני ללא תזה (LL.M) במשפטים, בהתמחות בלימודי המשפט, בעידן המידע והטכנולוגיה (Master of Laws with specialization in legal studies in the age of information and technology) ולרשום אליה תלמידים.
  3.     על המוסד לציין באופן ברור ובולט בכל פרסום הנוגע לתכנית לימודים זאת (בין אם תפוצתו תהא בין כתלי המוסד ובין אם מחוץ להם) כי "הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה".
  4.    על המוסד להחתים כל תלמיד/ה על הצהרה לפיה ידוע לתלמיד/ה כי המוסד אינו מוסמך להעניק בשלב זה תואר שני ללא תזה (LL.M) במשפטים, בהתמחות בלימודי המשפט, בעידן המידע והטכנולוגיה וכי קיימת אפשרות שבסופו של דבר לא יוסמך המוסד להעניק את התואר. במקרה זה תוצע על ידי המוסד לסטודנטים הלומדים בתכנית "רשת בטחון" פנימית - הסדר מנהלי של החזר שכר לימוד לסטודנטים, בהתאם להתחייבות המוסד.
  5.     בהתאם להחלטת המל"ג מיום 16.9.14 בנושא "תוקף אישור הפרסום ורישום הסטודנטים", תוקף אישור הפרסום הניתן למוסד מוגבל לשנתיים (דהיינו, לשנה"ל תשפ"ג וזו שלאחריה). אם לא יפתח המוסד את התכנית במסגרת הזמן כאמור לעיל יהיה עליו לפעול בהתאם להחלטת המל"ג האמורה.
  6.     על המוסד להקפיד על כך שפרסומי המכללה על-אודות התואר יבהירו שנושא התכנית הוא השפעת הטכנולוגיה על המשפט, ולא תואר או התמחות ב"משפט וטכנולוגיה".
  7.     לקראת שלב ההסמכה, תיבדק התכנית בשנית, לרבות הערות הסוקרים והתחייבויות המוסד משלב הבדיקה הנוכחי, לרבות עמידה בהחלטות מל"ג במלואן.