06/04/22

מודל התקצוב להפעלת מודל חמש שנתי להוראה במסגרת המתווים החדשים להוראה במוסדות שבתקצוב ות"ת

החלטות ות"ת-מל"ג לעניין דוח המתווים (4.11.2020, 23.02.2021) קבעו כי המלצות עם השלכות תקציביות משמעותיות יבחנו במסגרת התר"ש הבאה. כן הוחלט כי יתאפשר יישום של האפשרות למסלול חמש שנתי לתואר ראשון ושני בהוראה במסגרת פיילוט (תחילה הפיילוט הוגבל ל-30 סטודנטים ולאחר מכן בהחלטת ות"ת מיום 16.2.2022 הוסרה המגבלה). לאור העובדה כי מסלול זה משקף קיצור של שנה בהשוואה למסלולים הרגילים הגורר הפחתת שנת תקצוב (500% במקום 600% כיום), לאור הרצון שלא להפחית בתקציב המוסדות בהשוואה למצב הקיים נוכח העובדה שהיקף הלימודים בשני המסלולים דומה ועל כן הוצאות המוסד באותו היקף, מחד, אך מנגד כדי למנוע הגדלה וחשיפה תקציבית הן בדמות הגדלת תעריפים, הן בדמות גידול במכסות הפנויות והן בדמות תקצוב יתר של סטודנטים שיעברו מהמסלול המקוצר למסלול הרגיל, מחליטה ות"ת כי:

תקצוב הסטודנטים במסלול הישיר לתואר שני יעשה כמקובל על פי נתוני למ"ס באחת משתי הדרכים הבאות, שיבדקו במסגרת איסוף הנתונים מהמוסדות:

1. סטודנט שלומד במסלול הישיר לתואר שני ידווח בשדה ייעודי לכך, וככל שהוא נמצא בתואר השני, ייספר הסטודנט פעם וחצי (ויכנס למודל ההוראה ויושפע מכלל הפרמטרים של המודל לרבות מכסות הסטודנטים).

2. עבור כל סטודנט שנמצא בשנתו הראשונה לתואר השני, ייבדק האם התחיל את לימודיו לתואר הראשון לפני שלוש שנים או ארבע שנים. במידה והתחיל לפני שלוש שנים תואר d, הרי שהוא נמצא במסלול המקוצר ובמסגרתו בשנות התואר השני בלבד, ייספר הסטודנט פעם וחצי (ויכנס למודל ההוראה ויושפע מכלל הפרמטרים של המודל לרבות מכסות הסטודנטים).

בשתי הדרכים, המוסדות יתוקצבו עבור סטודנט שמסיים תואר ראשון ושני (בין אם במסלול 6 שנתי ובין אם במסלול  החמש שנתי) בשיעור של 600% והכל בכפוף למכסות הפנויות במוסד. כמפורט בדוגמא:

  תואר ראשון תואר שני
  שנה 1 שנה 2 שנה 3 שנה 4 שנה 5
ספירת המסלול מקוצר 50 50 50 50*1.5=75 50*1.5=75