20/03/24

עדכון רכיבי התקצוב במודל התקצוב להנגשת השכלה גבוהה לאוכלוסייה החרדית

לאור הצורך בהסדרת ועדכון המודל התקציבי להנגשת השכלה גבוהה לאוכלוסייה החרדית ובהמשך להחלטת ות"ת מיום ה-21.7.21, מחליטה ות"ת על עדכון מספר רכיבים במודל התקצוב להנגשת השכלה גבוהה לאוכלוסייה החרדית כדלהלן:
1. לאור העובדה כי מודל התקצוב הנוגע להוצאות וההכנסות של התשתית הנדרשת עבור הסטודנטים הלומדים בפלטפורמה אינו משקף את הצורך בפועל ובהינתן כי המוסדות נדרשים לממן את מרבית הוצאות השכר, והפלטפורמה נדרשת לממן את מרבית ההוצאות שאינן שכר, אשר באופן כללי במרבית המוסדות מהווים בקירוב כ-30% מכלל ההוצאות. ולאחר ששמעה את המוסדות הרלוונטיים, קיזוז שכר הלימוד מהמוסדות לפלטפורמה יגדל החל מתשפ"ה מ-25% ל-30% משכר לימוד מלא של תואר שני בגין תלמידים לתואר ותלמידי המכינות הקדם אקדמיות.
2. על מנת שהתעריף של המדרגה הראשונה במרכיב המוסדי ישקף באופן הולם את ההתייקרויות לאורך השנים האחרונות הואיל והתעריף נשחק עם השנים ביחס להוצאות של המוסדות שעלו משמעותית בשנים האחרונות בגין הוצאות שכירות, תחזוקה וכיו"ב, תבוצע הגדלה של התעריף ב-10% ב-2 פעימות (בשנה"ל תשפ"ד ובשנה"ל תשפ"ה) . לאחר הגדלת התעריף של המדרגה הראשונה ב-10%, התעריף יעמוד על 1,045 אלפי ₪. המשמעות התקציבית על כלל המערכת הינה תוספת של כ-3,000 אלפי ₪.
3. לאור העדכון במודל התקצוב של הפלטפורמה, המשקף את ההוצאות בפועל ולאחר שמיעת המוסדות, מודל תקצוב המח"רים המשותפים יהיה זהה למודל התקצוב של הפלטפורמה לרבות השינויים לעיל.