28/09/22

תכנית העבודה של האגף

1. בהמשך לישיבת מל"ג מיום 20.7.2021 בה הוחלט לאשר את תהליך הערכת האיכות בשנים תשפ"ב תשפ"ג של התחומים הבאים:

  1. רב-תחומי מדעי החברה ו/או רב-תחומי מדעי הרוח
  2. קרימינולוגיה
  3. מדעי היהדות.

ולאור העובדה כי תחום הלימודים הרב-תחומיים נכלל בבחינה כוללת במסגרת התכנית הרב שנתית של ות"ת-מל"ג, ותחום מדעי היהדות חופף באופן חלקי לתחום פילוסופיה יהודית (מחשבת ישראל) שנבחן במהלך תשפ"ג ע"י האגף להערכת איכות, מוצע לדחות בשלב זה את תהליך ההערכה של שני תחומים אלה. בהמשך לאמור, מוצע לבחון את תחום הקרימינולוגיה שעד כה לא עבר כל תהליך הערכת איכות, וזאת בהתאם להצעה שאושרה על ידי המל"ג בישיבתה ביום 20.7.2021.

2. כמו כן, במקום שני התחומים שהוצע לדחות בשלב זה את תהליך ההערכה בהם, מוצע לבדוק שלושה תחומי לימוד אחרים (תחום הלימודים הרב תחומיים כולל מספר רב מאד של תתי תחומים ודיסציפלינות ותהליך ההערכה שלו אמור היה להיות מורכב ומאתגר, ולכן במקומו ניתן להעריך שני תחומי לימוד אחרים).

בבחינה מקיפה של מספר תכניות לימוד, מספרי סטודנטים בתחום, מועד תהליך ההערכה בסבב ראשון, המימצאים שעלו בתהליך ההערכה של הסבב הראשון והמעקבים שבאו בעקבותיהם, מוצע לבדוק את שלושת התחומים הבאים שמקורם גם בשלושה תחומים שונים:

  • מתמטיקה (סבב שני)- מדעים מדויקים
  • הנדסה אזרחית (סבב שני)- טכנולוגיה והנדסה
  • הפרעות בתקשורת (סבב שני)- פרה רפואי

3. לאור האמור לעיל, מל"ג מאשרת את תהליך הערכת האיכות של התחומים הבאים בשנים תשפ"ג-תשפ"ד:

  1. קרימינולוגיה (סבב ראשון של הערכה)
  2. מתמטיקה (סבב שני)
  3. הנדסה אזרחית (סבב שני)
  4. הפרעות בתקשורת (סבב שני)
  5. במקביל, מוסדות המשתתפים בפיילוט IQA (הערכת איכות עצמית), יעברו הערכה בתאום עם האגף להבטחת איכות ובהתאם לתכנית עבודתם.