05/03/2019

מל"ג השלימה את תכנון הפיתוח האקדמי לתכנית הרב שנתית 2017 – 2022

 

בפילוח לתחומי לימוד: לימודי ההיי-טק הם התחום המבוקש ביותר בקרב המוסדות האקדמיים

  • בעת אישור התכנית הרב שנתית מל"ג שוקלת, בין היתר, שיקולים של צורך לאומי, שיקולים תקציביים ופריסה גאוגרפית של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ: "חיזוק מסלולי ההיי-טק הוא צורך לאומי ולצד הגידול החד במספר הסטודנטים ומתן תמריצים בהיקף של מאות מיליוני שקלים לשדרוג התשתיות וקליטה של סגל חדש, מל"ג וות"ת פעלו במסגרת תכנית החומש גם להרחבה משמעותית של תכניות הלימוד לתארים ראשון ושני באוניברסיטאות ובמכללות. הטיפול היסודי והמקיף מאפשר שינוי אמיתי במסלולי הלימוד בישראל – הרבה יותר לימודי הנדסה והייטק ופחות לימודים במסלולים שבהם השוק מוצף כמו משפטים ומנהל עסקים.

המל"ג השלימה את תכנון הפיתוח האקדמי של התכנית הרב שנתית לשנים 2017 – 2022. במסגרת הליך התכנון, הגישו המוסדות האקדמיים המתוקצבים  למל"ג וות"ת את תכניות הלימודים  שאותן הם מבקשים לפתוח בשנים הקרובות. בתום ההליך מל"ג הודיעה למוסדות האלה אילו תכניות אושרו להגשה. מנתוני אגף תכנון במל"ג עולה כי במסגרת התכנית הרב שנתית הוגשו כ-660 בקשות לתכניות חדשות, מהן אושרו להגשה כ-365 תכניות לתארים אקדמיים: כ-145 תכניות לתואר ראשון, כ-215 תכניות לתואר שני וכ-5 תכניות לתואר שלישי.

יובהר כי בעת אישור התכנית הרב שנתית מל"ג שוקלת, בין היתר, שיקולים של צורך לאומי, פריסה גאוגרפית של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, שיקולים תקציביים, ממצאי ועדות הערכת איכות בתחומים הרלוונטיים וכן את כיווני הפיתוח האקדמי הרצויים של המוסד.

תחום לימודי ההיי-טק הוא תחום הלימודים המבוקש ביותר בקרב המוסדות – סה"כ אושרו להגשה 64 תכניות חדשות באוניברסיטאות ובמכללות (43 תכניות לתואר ראשון ו-21 תכניות לתואר שני). תחום ההיי-טק כולל תכניות מגוונות בתחומי הלימוד הבאים: מדעי המחשב ומערכות מידע, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מחשבים ותוכנה, מדעי הנתונים טכנולוגיה, מתמטיקה, פיסיקה ועוד.

במל"ג וות"ת מסבירים כי במסגרת קידום התכנית הרב שנתית לחיזוק מקצועות ההייטק ולאור הצורך הלאומי והביקוש הרב לכוח אדם איכותי בתעשיית ההיי-טק ניתנה עדיפות לאישור תכניות לימוד בתחומי ההנדסות והמחשבים.